19DZ_buzasi2.

JAZYK AKO VÝCHODISKO

 

Žijeme v spoločnosti kde technické komunikačné pomôcky raketovým tempom sa vyvíjajú. Odovzdávanie, získavanie, sprostredkovanie informácií prebieha už celosvetovom meradle na globálnej úrovni.

 

Stojíme pred výzvou ako ich prijať spracovať a najmä porozumieť. Náš každodenný život je o večnom učení sa.

 

Spôsob ako nás učia a spôsob ako sa podľa - najmä školských návodov - nás naučili učiť sa, priznajme si, sa vlečie niekde na konci chvosta dnes už známych dobrých a úspešných metodík.

 

Učitelia sa zahniezdili do spôsobu ktorý je konzervatívny a systému vyhovujúci. Síce nadávame na systém a pri tom zabúdame na to, že ako naučíme učiť sa naše deti a aj seba samých, ako využijeme najnovšie poznatky je len na nás.

Je len na nás, ako využijeme pradávne danosti ľudstva učiť sa, prispôsobovať sa čo nám cez tisícročia pomohlo prežiť a adaptovať sa.

 

Ako jasným modelom sú naše deti. Deti sú našimi učiteľmi! Oni napriek obmedzeniam dospelých sa veľmi dynamicky učia, osvojujú si nové danosti, informácie.

 

Naučia sa rozprávať - komunikovať bez toho, aby sa učili lingvistické - gramatické pravidlá, aby sa biflili slovíčka, bez toho aby sa naučili napísať čo i len jedno slovo a vôbec bez toho, aby sa naučili písať sa naučia jazyk na úrovni materinského jazyka.

 

Áno, model podľa ktorého sa deti učia je na míle ďaleko od toho, čo naši učitelia očakávajú od svojich žiakov - a to nezávisle na systéme, čo ako nejaké alibi učitelia ako dobrú výhovorku používajú.

 

dievcatko_skolacka_knizky_2.Áno model, podľa ktorého napriek všetkým obmedzeniam, predsa len sú schopné naše deti sa učiť funguje a čo je ešte dôležitejšie po odpozorovaní sa dá aj v dospelosti použiť.

 

Dá sa rýchlo, trvale a efektívne sa učiť. Dá sa rýchlo, trvale a efektívne si osvojiť cudzí jazyk a komunikačné danosti v danom jazyku, bez biflenia slovíčok, bez násilného používania lingvistických pravidiel o ktorých bežný človek ani len tušenie nemá.

 

Dá sa rýchlo a jednoducho naučiť hoci aj cudzí jazyk na úrovni materinského jazyka!

 

Raz ste si už osvojili materinský jazyk - tie danosti máte, ten spôsob učenia sa tkvie vo vás.

 

Na prednáške poukážeme na prastaré tajomstvo. Ukážeme, že sa dá rýchlo a bezbolestne sa učiť, stačí sa len rozhodnúť a vytrvať ako to malé deti robia keď niečo ozaj chcú.

 

Položte si otázku a odpovedzte si na ňu:

Kedy budete úspešnejší a budete lepšie zarábať:
- ak máte päť remesiel ale viete len po slovensky, len v materinskom jazyku rozprávať?
- alebo máte len jedno remeslo ale ovládate päť jazykov?

 

Príďte na prednášku na 19. Dni zdravia v nedeľu o 16:40 a 
zistite ako sa môžete stať úspešnejším, ako sa viete rýchlo učiť čo znamená mať efektívne adaptačné schopnosti na ceste k úspechu.

baby-computer-instant-quote.porovnajte:

 

žiak jazykovej výuky:
*učí sa gramatiku
*bifľuje sa slovíčka
*číta
*učí sa naspamäť
*vetu vytvára podľa
pravidiel gramatiky
*neozve sa sám
* ťažkopádne prekladá

 

 

dieťa:
*nepozná a ani sa neučí gramatiku
*nebifľuje sa slovíčka neučí sa ich lexikálne
*nečíta
*len pozoruje 
*vety vytvára spontánne bez kŕčovitého držania sa gramatických pravidiel
* spontánne blaboce rozpráva nenechá sa rušiť s nesprávnosťou vyslovenie a rozprávania sa
* spontánne rozpráva neskôr plynule rozpráva
pri čom ani písmená nepozná ani o gramatike nemá ani tušenie